CERIMÒNIA D’ENTREGA DE PREMIS “EL PINZELL DE CUIXART” AL CCCB

La Fundació Cuixart aposta per l ‘Street Art atorgant el primer premi que es concedeix en tot l’Estat a aquesta disciplina artística

La cerimònia d’entrega de premis “El pinzell de Cuixart” tindrà lloc a les 19:30h , el mateix dia 12 de maig, al CCCB de Barcelona, amb la col·laboració de Royal Talens.

Durant l’acte es farà entrega dels guardons als premiats d’enguany (JLoca, Fasim, Zosen Bandido i Kram), i es presentarà el pla d’acció del “Pinzell de Cuixart 2015-2017” dissenyat per acompanyar als artistes novells del nostre país cap a la professionalització.

J.Loca

Abans es podrà contemplar l’exposició inèdita del cub de grans dimensions intervingut aquest passat febrer pels 4 artistes premiats que van ser seleccionats per abanderar aquest projecte pel seu talent i trajectòria. Aquest cub serà implantat a la vestíbul principal del CCCB. (Mesures 2’70×3’50 sobre tarima 1 metre).

EL PINZELL D’CUIXART ÉS UN PREMI.

La Fundació Cuixart i AV-Drop, volen premiar l’Street Art per l’evolució d’aquest moviment artístic, ja que els seus representants vénen a establir noves pautes en el panorama artístic actual i en el futur del mercat de l’art. “El pinzell de Cuixart” significa el reconeixement de nous talents del nostre país. Així doncs aquest any 2015, en la seva primera edició, el premi ha estat atorgat a 4 artistes professionals de reconeguda trajectòria com són JLoca, Fasim, Zosen Bandido i Kram.

Fasim, "Lavoe's concert at 156th, 1989. El barrio está de fiesta" 50 cm X 65 cm / Acrílico y aerosol sobre papel / 156allstarz, 30 anniversary / By Own Rules / Hosted at Bronx Museum of Arts / New York City 2015

¿En què consisteix el premi?

Mentre molts artistes estatals de l’escena de l’Street Art són convocats a participar en certàmens internacionals, una gran part del públic del nostre país desconeix que les seves obres són, actualment, un valor en alça en el mercat de l’art. Per això el premi “El pinzell de Cuixart” promociona l’art actual del nostre país mitjançant una estratègia directa amb un programa d’esdeveniments en espais públics. 4 artistes pintaran, cada vegada, en viu i en directe, 4 llenços, de 2’70mx3’00 m. cadascun, que conformen una estructura cúbica espectacular.

Està previst que hi participin els principals representants de l’escena de l’Street Art del nostre país. Aquestes estructures estan dissenyades per al seu emplaçament en vies urbanes per poder ser mostrats en diferents ciutats. En un any, aquest moviment haurà generat un rellevant fons d’art que, sumat a una important difusió mediàtica, aconseguirà reforçar la imatge i el prestigi d’aquests artistes en els seus projectes futurs, tant al nostre país com a l’exterior.

EL PINZELL D’CUIXART ÉS UNA REALITAT

El premi s’integra de diferents fases. La primera d’elles va arrencar aquest 12 febrer 2015 amb la filmació a la plaça Can Mario, Palafrugell, de la intervenció d’aquests artistes sobre els quatre llenços d’una estructura gegantina, de gran tecnologia, que l’empresa espanyola AV-Drop ha dissenyat per itinerar pel nostre país i altres ciutats d’Europa.

ESDEVENIMENT CCCB -PRESENTACIÓ DEL PROJECTE I LLIURAMENT DEL PREMI 12 DE MAIG DE 2015.

EXPOSICIÓ VESTÍBUL PRINCIPAL DEL CCCB

Exposició inèdita del cub de grans dimensions intervingut aquest passat febrer pels 4 artistes premiats, que van ser seleccionats per abanderar aquest projecte pel seu talent i trajectòria. Aquest cub serà implantat al vestíbul principal del CCCB, ​​per a la presentació de l’obra 4×4. (Mesures 2’70×3’50 sobre tarima 1 metre).

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE A L’ESPAI AUDITORI HALL PRINCIPAL

L’organització i els artistes premiats presentaran el projecte al públic explicant exactament en què consisteix el cub 4×4 i la seva gira itinerant per tot el territori. Els cubs de Av-Drop viatjaran per diferents punts de les principals ciutats per a ser intervinguts per artistes convidats a cada ciutat de la mà dels 4 artistes premiats d’aquest 2015 que participen en el projecte com a ambaixadors / amfitrions: JLoca, Fasim, Kram i Zosen.

Zosenmina

El cub que s’implanti a cada lloc estrenarà llenços en blanc per ser executat en viu en cada ocasió. Les intervencions seran sempre de tres nous participants acompanyats d’un premiat. Això generarà un fons d’obres de gran format equivalent a tantes intervencions com a ciutats es visitin.

D’entre tots els participants de la convocatòria 2015 fins a febrer de 2016 el jurat escollirà un nou premiat a qui se li atorgarà  el proper “Pinzell de Cuixart”, i entrarà a formar part del jurat de l’edició 2016-2017.

VISIONAT

Es presentarà el vídeo filmat de la intervenció “El Pinzell de Cuixart” realitzat a Palafrugell el 12 febrer 2015.

LLIURAMENT DEL PREMI

La Fundació del pintor Modest Cuixart té com a objectiu fundacional donar als nous talents eines per ser pintors professionals. Aquest premi persegueix aquesta finalitat mitjançant el reconeixement d’aquests artistes. L’obsequi és pròpiament un pinzell autèntic dels que usava Modest Cuixart.

Kram

Aquests pinzells, eren per a l’artista els seus companys de treball, els seus amics i l’extensió de la seva mà i del seu pensament. Fins a tal punt cobraven importància per al pintor que, quan ja estaven molt usats, l’artista els enterrava al jardí del seu taller per així dignificar la seva fi, tal com explicava Cuixart en l’entrevista que li va fer el periodista Soler Serrano en el mític programa dels anys 70 “A Fondo” de TVE. Per sort en aquest cas, no tots els pinzells van patir el mateix final, conservant-se’n uns quants en el seu taller tal com els va deixar l’artista.