Èxit de públic al CCCB en l’entrega de premis “El Pinzell de Cuixart” en la seva primera edició

Gairebé 300 persones omplien quasi tots els seients del Hall del CCCB on es va celebrar la cerimònia d’entrega de premis de la 1ª edició dels premis “El pinzell de Cuixart”, que la Fundació Cuixart atorga en reconeixement a la carrera artística dels pintors novells.

Al fons J.Loca i Zosen davant les seves obres. Foto: Àlvar Vázquez.

El premi es va estrenar amb el reconeixement a la carrera de joves artistes de ‘Street Art’ amb trajectòria internacional.

Els quatre guanyadors -JLoca, Fasim, Zosen Bandido i Kram- participen a més del projecte ‘Art in Motion’, i han pintat respectivament les quatre cares d’un cub gegant que està previst que visiti 10 ciutats estatals. En cada una d’aquestes, l’organització convidarà tres artistes locals perquè siguin ells els qui decorin de nou el cub, juntament amb un dels quatre guanyadors del premi que firmarà la quarta cara del cub. L’any 2016 s’organitzarà una exposició amb la quarantena d’obres d’art que s’hauran creat gràcies a aquesta experiència.

Joan Cuixart durant la cerimònia. Foto: Àlvar Vázquez.

Joan Cuixart, fill del pintor,  argumenta que hi ha molts joves artistes i tipologies d’art, però apunta que aquest és un moviment poc reconegut, al qual volen donar visibilitat.

Les dues vessants de la Fundació, explica, són d’una banda la docència –amb tallers infantils coneguts com “Laboratori Cuixart”- i de l’altra la promoció de joves artistes professionals “a tirar endavant la seva carrera”. Els guardons El Pinzell de Cuixart s’inscriuen en aquesta segona línia de treball. La iniciativa entronca amb el caràcter “lliure” i transgressor amb què es recorda Modest Cuixart, raona el fill del pintor i possiblement futur president de la Fundació, Joan Cuixart.

Documental en camí

La Fundació Cuixart està elaborant un documental sobre la figura de Modest Cuixart (Barcelona 1925, Palafrugell 2007), destacat pintor català que va ser un dels fundadors del col·lectiu Dau al Set.

El premiats. D'esquerra a dreta: Zosen, Kram, Fasim i J.LOca. Foto: Àlvar Vázquez.

El documental  ja es troba en fase de muntatge i ha despertat l’interès tant de Televisió Espanyola com de Televisió de Catalunya.

Es tracta d’una cinta que ofereix una visió “polièdrica” de la vida de Cuixart a través dels testimonis de personatges que el van conèixer.

Una cinta  “que vol reflectir les llums i ombres d’un personatge molt complex, amant de la vida i que en tot moment va tenir la llibertat de fer el que volia i per crear com volia” , resumeix Priante,  responsable del documental conjuntament amb el director Xavi Domènech.  El coguionista destaca que els va cridar molt l’atenció el fet que Cuixart fos un personatge “que va fugir de capelletes i de grups”, i com això “li va passar factura, en certa mesura”.

L’acte es va acomiadar amb l’actuació de Nata, grup musical de pop-rock absolutament innovador, format al Baix Empordà. El baixista, l’Eloi Laporta i el bateria Llorenç Roca són els únics components d’aquest concepte, el qual s’expressa exclusivament en català. Procedint de la tradició del rock dels ‘70 i ‘80, la psicodèlia, el rithm’n’blues, a Nata hi conflueix la música de ball actual de ritmes frenètics i postmoderns.