Activitat

La Fundació  Cuixart  a mes de treballar com a entitat institucional que vetlla per la figura i l’obra de mestre Modest Cuixart també té cura de la gestió de diferents accions culturals i docents de la Fundació i de la seu localitzada  a la Vila de Palafrugell.

LES NOSTRES ACTIVITATS SÓN:

Visites guiades a la seu de la Fundació on es pot visitar: el taller del pintor Cuixart , considerat per els experts com un espai  únic, on es poden veure no només les obres dels fons d’art sinó també tot l’utillatge que feia servir el pintor Cuixart per treballar. La casa modernista del arquitecte General Guitart construïda a principis de segle XX i que forma part del conjunt arquitectònic del Museu del Suro, la Fundació Vila Cases i La Bòbila Vella. La Fundació ha agermanat Museu del Suro, la Fundació Vila Cases i La Bòbila Vella., la Fundació Josep Pla , el Centre Fraterna i tambe Sant Sebastià de Guaita i elpoblat Iber a Llafranc i amb la col.laboració de l’hotel Llafranc , oferint un bon àpat i una sobretaula on redescobrir un pintor benvolgut  de la manera més simpàtica i refrescant i poder visitar ltres punts d interés de la vila de Palafrugell.

Comissariat de les exposicions a l’espai expositiu del taller Cuixart.

Investigació i estudi de l’obra del pintor mitjançant els intercanvis amb residència per universitaris internacionals i iniciar les activitats de crèdit a les universitats de Catalunya i de l’Estat per la investigació i estudi de l’obra del pintor.

El Laboratori Cuixart molt especialment dirigit als alumnes de primària i  secundària, nens i joves de totes les nacionalitats i en edat escolar on aprenen, experimenten i visiten el taller a través d’un programa educatiu especialitzat per cada grau i amb una finalitat absolutament formativa a través de l’experiència que es treballa des de les aules fins a la visita a la Fundació.

El Premi de pintura  EL Pinzell de Cuixart  que potència als artistes emergents i gestors culturals d’arreu.

Programar activitats cuturals i les nits d’estiu al jardins de la Fundació Cuixart.

Macro , residencia artistica intercanvi cultural e internacional europeo i extracomunitari amb estudiants i artistes oferint la possibilitat de créixer intel·lectualment gaudint de la Casa Residencia  i el taller del pintor perfectament dotat  on els  estudiants internacionals desenvolupin els seus projectes , així com oferir la possibilitat per portar a terme conferencies , espectacles i projectectes ’artístics al taller Cuixart.

Gestionar la web 2.0. i les xarxes socials els mitjnans de comunciació.

Programació d’exposicions sobre la pintura de Modest Cuixart i la divulgació de la figura del pintor.

Certificació i Assessorament de l’obra de Modest Cuixart.