Dissabte 8 de setembre es tanca la programació d’estiu amb una nit de  jazz al jardí de la Fundació amb Ricard Gili (trompeta), Alain Guiu (piano), Pere Loewe (contrabaix) , Pau Bombardó.

El que va començar el 28 de juliol amb el festival de curtmetratges ENMUT 2012 i ha comptat, entre d’altres amb les actuacions de Pau Riba o Ernesto Collado, finalitza aquest dissabte amb una nit de jazz amb el quartet integrat pels veterans Ricard Gili a la trompeta i el pianista Alain Guiu, acompanyats de Pere Loewe al contrabaix i Pau Bombardó a la bateria. D’aquesta manera tanca les seves portes el “CICLE CULTURAL FUNDACIÓ CUIXART 2012”, però no així la Fundació, que continua la seva activitat durant tot l’any, centrant-se sobretot en les visites guiades per escoles, acompanyades de l’experiència artística del “Laboratori Cuixart”, on nens i joves podran viure una vivència plàstica en primera persona.

El virtuós trompetista Ricard Gili és el líder de la “Locomotora negra”, big band degana del nostre país amb dècades d’experiència a l’esquena. D’altra banda, Alain Guiu va ser el pianista del gran Charles Aznavour durant molts anys i també de Sammy Davis Jr., a la seva Big Band a Las Vegas. El pas d’una formació a l’altre va ser gràcies a un atzar del destí. Quan després d’una gira Aznavour i Guiu descansaven en un hotel de la Costa Blava on també hi havia el pianista de Sammy Davis Jr, aquell va patir un accident que li va deixar la ma inservible, fet que va propiciar que el músic francès el substituís. Guiu és una figura respectadíssima dins del món del jazz que es mou a mig camí entre París i Londres. Tanquen la formació l’excel·lent baixista Pere Loewe i el bateria Pau Bombardó, qui ha encapçalat diverses formacions jazzístiques que porten el seu nom com a líder. Standards de tota la vida ompliran dissabte a la nit l’atmosfera del jardí de la Fundació, sota l’olivera que hi ha al costat del taller de l’artista Modest Cuixart.

El concert serà a les 20 h. i el preu de l’entrada es de 12 euros.