Entrevista de Carles Flavià a Victòria Pujoldevall, vídua de Modest Cuixart

Josep Pla, Pere Portabella, la Costa Brava als any 60… Això i molt més a l’entrevista que Carles Flavià va fer a Victòria Pujoldevall, vídua de Modest Cuixart, amb motiu de l’exposició que s’inaugura al Museu d’Art de Girona el 1  de desembre: “Escodriny de Cuixart, Palafrugell 1974, declaració de principis”.

El carismàtic showman  i periodista Carles Flavià, va conversar gairebé mitja hora amb la fascinant Victòria Pujoldevall, vídua de Modest Cuixart.

Una entrevista  hipnotitzant i magnètica que ens transporta la Costa Brava dels anys 60, i ens endinsa en la figura i obra d’un Cuixart rebel, seductor, i enamorat de la seva feina: dels colors, dels pinzells… La perspicàcia i acidesa d’en Carles Flavià, són la cirera que converteix l’entrevista en un pastís llaminerque ens ajuda a conèixer una de les figures cabdals de l’art del segle XX.

El motiu de la presència als platós de Barcelona Televisió de la senyora Pujoldevall va ser l’exposició que s’inaugurarà en el Museu d’Art de Girona el 1 de desembre i que porta per nom: “Escodriny de Cuixart, Palafrugell 1974, declaració de principis”.

Aquest monogràfic dedicat a l’obra d’en Modest Cuixart i Tàpies, es centra en la creació que l’artista va pensar i produir a Palafrugell, on s’hi instal·là l’any 1974 amb la seva segona dona, Victòria Pujoldevall. Fruit d’aquest matrimoni nasqué Joan Cuixart, compositor i pianista professional, i actual secretari de la Fundació Cuixart qui, conjuntament amb la seva mare Victòria i la seva companya, Silvia Arnau, estant duent a terme grans esforços per tirar endavant la Fundació Cuixart.

L’objectiu de la Fundació és donar a conèixer la figura i l’obra d’un artista cabdal del segle XX, membre cofundador del grup “Dau al Set”, i potser un xic oblidat, probablement per la seva rebel·lia, independència i la seva poca disposició a tenir una actitud gremialista o de “capelletes”.

Toni Priante Morató