Pinzell de Cuixart

EL PREMI PINZELL DE CUIXART

Mentre el segle XXI es qüestiona quin és el moviment artístic i pictòric que sigui el referent i representi la nostra societat, la Fundació Cuixart atorga des del 2015 el premi  Pinzell de Cuixart a la trajectòria artística als pioners del grafiti, donant veu a una creença que l’art urbà és el moviment pictòric que representa el segle XXI.

Els requisits del Pinzell de Cuixart passen per una condició; són seleccionats aquells artistes plàstics emergents amb provada trajectòria que venen del grafiti, s’han submergit en la investigació pictòrica,  representen avui l’escena de l’Art Urbà i tant expressen el seu art en el més pur muralisme com també sobre tela.

El jurat està format per ; Carme Sais, El Bòlit Girona, Maria Canudes Fundació La Caixa , Toni Martinez Showtex, Jordi Rubio Mtn colors, Marc Garcia Rebobinart, Joan Cuixart Fundació Cuixart, Oscar Garcia de PAC, Spok Brillor Premi 2016, Andrea Btoy Premi 2017,Kram Premi 2015 i Zosen Premi 2015.

DES DEL 2015 LA FUNDACIÓ CUIXART HA RECONEGUT AMB AQUEST PREMI A PINTORS COM SPOK BRILLOR, KRAM, ZOSEN, ANDREA BTOY, ALBERTO DE BLOBS, BELIN, MARINA CAPDEVILA  COM A REPRESENTANTS DE L’ESCENA DEL URBAN ART PER LA SEVA TRAJECTORIA ARTÍSTICA.

Tanmateix, a través del premi, la Fundació Cuixart fa la reflexió : enfront de la fructífera existència d’artistes, rica i diversa, talent del qual en som exportadors, és important també donar rellevància de tots els gestors i dinamitzadors culturals.Per aixó la Fundació Cuixart valora  i en dona reconeixement públic a la tasca de tots els projectes, plataformes i accions culturals com

La Volta de Sant Narcís, la PAC Plataforma de Arte Contemporáneo ,  o Montana Colors com a dinamitzadors de projectes culturals, pedagògics i socials. Dinamitzadors actius amb una rica programació que donen plataforma i projecció a molt artistes i joves creadors. Projectes culturals com  la trobada Internacional d’art d’acció La Muga Caula Joan Caselles i Teresa Ramírez amb la seva Muga Caula on la cohesió, la convivència i la immersió artística fan possible una experiència vivencial a través del Dadà i el surrealisme en una convencia artística intensa i altament transformadora que suma ja més 15 edicions o el festival GarGar i la tasca imparable de Mar López-Pinto, Jordi Solsona i Xavier Vilafranca de la productora Binomic responsables del Festival Gargar de Penelles amb el que han aturat la despoblació d’aquest petit poble convertint-lo en un autèntic museu d’art urbà , o Rebobinart amb el que es van legalitzar murs per ser intervinguts per artistes urbans de tot el món que visiten la ciutat de Barcelona.

Durant aquests anys la Fundació Cuixart també ha volgut reconèixer la tecnologia aplicada a l’art , per això ha considerat destacable el reconeixement a Alberto de Blobs, la rellevància internacional de l’artista visual Xavi Bovè o el col·lectiu  de Àlex Pallì, Nei Albertí i Xavi Lloses de Els Nubolaris.
Joan Cuixart, declara:
“La cultura és indestructible, l’art és una eina que forma part de la cultura, és necessària i natural l’existència d’artistes per una societat amb criteri, i encara que no sigui sempre lucratiu encara que a vegades siguin pocs els artistes que s’enriqueixen amb el seu art gairebé tots els artistes amb talent d’aquest país seguiran fent art i creient en ell per què és un llenguatge necessari i humà. “