Victòria Pujoldevall

El programa d’entrevistes “Jo què sé!”, de Barcelona Televisió, comptarà amb la presència avui a les 20:30h., de Victòria Pujoldevall, vídua de Modest Cuixart, amb motiu de l’exposició que s’inaugurarà en el Museu d’Art de Girona el 1 de desembre: “Escodriny de Cuixart, Palafrugell 1974, declaració de principis”. El programa es podrà veure també en redifusió dilluns dia 12 a les 15h.

El carismàtic showman  i periodista Carles Flavià, presentador del programa d’entrevistes de BTV “Jo que sé”, conversarà avui, a dos quarts de nou del vespre amb la fascinant Victòria Pujoldevall, vídua de Modest Cuixart. El motiu de la presència als platós de Barcelona Televisió de la senyora Pujoldevall és l’exposició que s’inaugurarà en el Museu d’Art de Girona el 1 de desembre i que porta per nom: “Escodriny de Cuixart, Palafrugell 1974, declaració de principis”.

Aquest monogràfic dedicat a l’obra d’en Modest Cuixart i Tàpies, es centra en la creació que l’artista va pensar i produir a Palafrugell, on s’hi instal·là l’any 1974 amb la seva segona dona, Victòria Pujoldevall. Fruit d’aquest matrimoni nasqué Joan Cuixart, compositor i pianista professional, i actual secretari de la Fundació Cuixart qui, conjuntament amb la seva mare Victòria i la seva companya, Silvia Arnau, estant duent a terme grans esforços per tirar endavant la Fundació Cuixart. L’objectiu d’aquesta és donar a conèixer la figura i l’obra d’un artista cabdal del segle XX, membre cofundador del grup “Dau al Set”, i potser un xic oblidat, probablement per la seva rebel·lia, independència i poca disposició a tenir una actitud gremialista o de “capelletes”.

De ben segur que el caràcter inconformista de Cuixart, amb una vida plena d’anècdotes i una obra independent, que mai va voler doblegar-se a modes ni conveniències, com correspon a un veritable creador en evolució constant, l’admiració i coneixement de Victòria Pujoldevall de l’esperit i l’obra del l’artista, i la particular barreja d’afabilitat, perspicàcia i acidesa, pròpies d’en Carles Flavià, faran de l’entrevista un plat atractiu i ben condimentat. El programa es podrà veure també en redifusió dilluns dia 12 a les 15h.