Jazz al jardí

7ENA EDICIÓ DEL CICLE DE CONCERTS DE JAZZ ALS JARDINS DE LA FUNDACIÓ CUIXART

Després d’un llarg parèntesis la Fundació Cuixart reprèn l’activitat obrint portes per acollir la que seria la 7ena edició dels cicles de concerts de jazz que vàrem iniciar l’any 2014. Enguany amb l’esplèndida col·laboració d’Oriol Romaní qui ha programat aquest estiu amb 5 concerts repartits entre els mesos de juny, juliol, agost i setembre. El repertori d’aquesta proposta gira sempre entorn al Jazz Clàssic.

DISSABTE 25 DE JUNY A LES 20.30H.
ORIOL ROMANÍ TRIO & ANNA ROMANÍ

ORIOL ROMANÍ, CLARINET I HISTÒRIES
FEDERICO MAZZANTI, PIANO
JOSEMI MORALEDA, CONTRABAIX
ANNA ROMANÍ, DANSA

El clarinetista Oriol Romaní ofereix i comenta músiques amb què va conviure durant la primavera del 2020. Malgrat la hibernació imposada pel confinament, un munt de vivències, històries i sensacions van anar apareixent, amb la música com a acompanyant. Provocadora, cuidadora i inspiradora. Ell i els seus companys de viatge ens ho expliquen amb música, paraula i dansa en aquest concert ple d’ambients diversos. Al costat de peces de jazz clàssic, un blues i un espiritual negre, inclou un toc de Bach i un de música tradicional catalana.

DISSABTE 16 DE JULIOL A LES 20.30H
MARIAN BARAHONA QUARTET

MARIAN BARAHONA, VEU
XAVI ALGANS, PIANO
ORIOL GONZÀLEZ, CONTRABAIX
ORIOL GONZÀLEZ, BATERIA

No només ha estat acompanyant Lucky Guri i ha participat diferents festivals de jazz i de blues com el Terrassa i Cerdanyola, i locals com la Cova del Drac, La Boîte, el London Bar i la Nova Jazz Cava, també forma part de la companyia de la coreògrafa Coco Comin, representant el musical That‘s Jazz i del grup a capela ‘Luna Negra’. Des de la devoció a dos referents fonamenta’ls: Billie Holiday i Ella Fitzgerald i de l’Orquestra de Count Basie aporta amb la seva veu els més purs estàndards del jazz i del blues.

DISSABTE 30 DE JULIOL
JAZZCARE ALL STARS CONCERT HOMENTAGE A LOUIS ARMSTRONG ALL STARS

RICARD GILI, TROMPETA I VEU
ORIOL ROMANÍ, CLARINET
DANI ALONSO, TROMBÓ
ALAIN GUIU, PIANO I DIRECCIÓ
QUERALT CAMPS, CONTRABAIX
BATERIA PAU BOMBARDÓ, BATERIA

De la mà del gran Ricard Gili El “JAZZCARE ALL STARS” és un grup musical internacional creat el 2014 pel pianista Alain Guiu, que reuneix 6 dels músics més ben qualificats per donar vida en viu a la música i el repertori de l’orquestra dirigida pel “Rei del Jazz” Louis Armstrong, des de finals de la dècada de 1940 fins a la seva mort.

Al voltant del trompetista i cantant Richard Gili -director musical de la Barcelona Big Band “La Locomotora Negra” la veu del qual reprodueix de manera cridanera la de l’il·lustre “Satchmo“- el clarinetista oriol romaní reprèn l’estil fluid de Barney Bigard. Dani Alonso, al trombó, combina feliçment el melodiós fraseig de Jack Teagarden amb l’enganxada de Trummy YoungAlain Guiu, al piano, aporta l’experiència del seu amic i mestre Billy Kyle. Queralt Camps, al contrabaix, solidesa i el rigor rítmic d’Arvell Shaw. Pel que fa a Pau Bombardó, a la bateria, el seu swing i la seva tècnica donen un impuls i una base digna d’un Syd CatlettCozy Cole o Danny Barcelona.

Encara que cada músic té la seva pròpia discografia, el “JAZZCARE ALL STARS” està dedicat enterament a la música en viu per tornar l’emoció i autenticitat úniques d’un concert “en viu” per reviure intensament l’atmosfera d’Armstrong.

DISSABTE 20 D’AGOST
TONI SOLÀ QUARTET

TONI SOLÀ, SAXO TENOR
GERARD NIETO, PIANO
IGNASI GONZÁLEZ, CONTRABAIX
XAVI HINOJOSA, BATERIA

El saxofonista barceloní es reunirà en l’escenari amb dos dels integrants del seu quartet habitual, Gerard Nieto (piano) i Ignasi González (contrabaix.) A ells se sumen els músics de Terrassa, Xavi Hinojosa (bateria)
Toni Solà és un músic, consolidat com un dels rars casos d’intèrpret de formació autodidàctica que ha aconseguit convertir-se en un referent de l’escena. Les seves grans especialitats dins del món del jazz conformen un ventall ampli d’estils: “be bop, hard bop, els estils més negres i amb més swing del jazz”, s’explica. Les seves grans influències arriben de músics com Illinois Jacquet, Gene Ammons o Sonny Rollins.

DISSABTE 3 DE SETEMBRE
GEMMA ABRIÉ TRIO

GEMMA ABRIÉ, VEU I CONTRABAIX
MARTÍ SERRA, SAXO
PEP TRAVER, GUITARRA

Amb un llarg camí recorregut com a vocalista de nombroses formacions de jazz, soul i gòspel de l’Estat espanyol i França, Gemma Abrié és una de les joves cantants de jazz català amb més projecció, però encara es resisteix a lligar-se estrictament a cap estil. Dotada d’una veu gruixuda, alhora que càlida I rica en matisos, el seu estil ha partit sempre de les músiques d’arrel afroamericana, tot I que en els últims anys ha descobert la seva atracció cap a sonoritats més mediterrànies, fet que l’ha portat a forjar-se un estil més genuí i més proper a la cultura en què ha nascut. La seva rica experiència musical converteix Gemma Abrié en una cantant versàtil i arriscada, que irradia generositat, alegria i una gran força comunicativa.

EXPOSICIÓ DE PINTURA AL TALLER CUIXART.
Andreu Buenafuente

A l’estiu a la fundació Cuixart es viu una atmósfera artística que acompanya les vetllades musicals durant les nits Jazz. Des del 2014 s’obren les portes del taller del pintor Modest Cuixart per oferir una exposició de pintura. Cada any es convida a un pintor que conviu en l’espai de treball de Cuixart.
Enguany, de manera inèdita, Andreu Buenafuente exposa la seva pintura.
Com a profund intel·lectual, Buenafuente, segueix les passes d’aquells que expressen les seves inquietuds i la seva mirada en l’actualitat tant sigui a través de l’escriptura, com la música, el cinema o la pintura.
Modest Cuixart va ser un gran artista i també va ser un profund intel·lectual que no tenia una explicació filosòfica clara per descriure les seves obres i sempre queia en la frase” és la mà la que pensa”. Per Andreu Buenafuente pintar, dibuixar és una acció que el completa amb la que continua explicant què passa, el canal de sortida del món interior dels inquiets i els imparables, un canal filosòfic al servei de l’art, un acte de comunicació, que si es mostra és un gest generós envers tot hom.
Les obres d’Andreu giren entorn de l’expressionisme i del fauvisme, una mica seguint la influència de l’art brut, colorista i amb influències de Miró, Enri Matisse inclús una mica de Dau al Set. Fa més de vint anys que omple carpetes. Una fructífera obra pictòrica que no ha tingut temps per dedicar-se a exposar-la als ulls d’un públic que el mantindran com la icona. Un dels més importants comunicadors del nostre país que amb el seu talent ha mantingut viva la seva estela. Abandonant aquest vessant, allunyant-se del món de l’humor, s’obre ara una oportunitat especial amb què l’Andreu  té també molt a dir a qui ho vulgui veure i escoltar.
Jazz és una exposició d’obres que ens ofereix la mirada d’Andreu, una col·lecció inspirada en la música que com a melòman també l’apassiona.

JAZZ AL JARDI ESTIU 2018

El cicle de concerts Jazz al jardí  organitzat per la Fundació Cuixart i Mediterrània Espai Fòrum & Jazzcare ltd,  es celebra cada estiu a Palafrugell des de l’any 2010. El programa compta amb sis concerts i diverses exposicions a llarg de l’estiu,  es poden viure des de finals de juny fins a principis de setembre.

Enguany els concerts d’aquest any 2018,

The Jay Wallis Quartet

Els vespres de música, que tenen lloc cada dos dissabtes a partir de les 20h30 al jardí de la fundació, s’encetaran el 30 de junyamb The Jay Wallis Quartet. Elg grup, format per Jay Wallis (trompeta i veu), Kike Angulo (guitarra), Queralt Camps (contrabaix) i Olivier Roque (bateria), que fa un concert tribut a Chet Baker.

The Jazzcare Project

La segona cita és el 14 de juliol amb Susana Sheiman & The Jazzcare Project, format per Susana Sheiman (veu), Toni Sola (saxo tenor), Alain Guiu (piano), Joan Motera (contrabaix) i Xavi Hinolosa (bateria).

The Josep M. Farràs Quintet

Dissabte 26 de juliol és el torn de The Josep M. Farràs Quintent, composat per Josep Maria Farras (trompeta), Guim Garcia Balasch (saxo alt), Francesc Capella (piano), Pere Loewe (contrabaix) i Pinyo Martí, que fa un concert tribut a Clifford Brown.

The Great Reunion

Els vespres de jazz d’agost començaran el dissabte 11 amb The Great Reunion, amb Fredrick Carlqvist (saxo tenor), David Rees Williams (piano), Garry Fimister (contrabaix) i Pau Bombardo (bateria).

Agustí Burriel & The Marc Ferrer Trio

Quinze dies després, el 25 d’agost, actua Agustí Burriel & The Marc Ferrer Trio, integrat per Agustí Burriel (veu), Marc Ferrer (piano), Pepo Domènech (contrabaix) i Olivier Roque (bateria), que oferireix l’espectacle From the blues to Sinatra.

The Jazzcare All Stars

Dissabte 8 de setembre, conclou el cicle de concerts Jazz al jardí The Jazzcare All Stars, format per Ricard Gili (trompeta i veu), Oriol Romaní (clarinet), Dani Alonso (trombó), Alain Guiu (piano), Jordi Casanovas (contrabaix) i Pau Bombardo (bateria), que fa un concert tribut a Louis Armstrong.

Els preus de les entrades pels concerts oscilen des dels 15 euros fins els 18 euros.

Més enllà d’això, la Fundació Cuixart també acull exposicions de difrents artistes  com  Xita Font,  Eloi Laporta, Om Barberà , Josep Turu.